Betalingsbetingelser
Du ser selv det totale beløpet i kassen før du bekrefter ditt kjøp, slik at du ikke får overraskelser når pakken ankommer deg. Avtalt beløp er det du betaler, ikke mer!
Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
Leveringsbetingelser
Leveringstiden etter at din bestilling er mottatt i vårt system er normalt 1-6 virkedager, inkludert lagerbehandling (0-3 virkedager) og transporttid. Tiden kan variere litt avhenger av hvor i landet du ønsker varene levert. I de tilfeller der varen ikke er på lager må tiden fram til estimert ankomst legges til denne leveringstiden som er angitt. Lagerstatus blir oppgitt på hver enkelt vare i vår nettbutikk. Om det viser seg at lagerstatusen viser feil antall på lager i forhold til din bestilling vil du få beskjed om dette på din oppgitte e-postadresse.
Vi sender alle varer som er angitt på lager innen 0-3 virkedager. Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt i enkelte sammenhenger.
Restnoterte varer går fra lager så snart de ankommer lageret ihht lagerbehandlingstiden.
Alle priser er normalt oppgitt ink. mva. og eks. frakt.
På alle ordrer tilkommer det frakt og evt gebyrer som skal dekke utgifter til forsendelse og annet. Alt som kommer i tillegg til selve prisen på din vare blir automatisk beregnet i kassen. Du ser her klart hva det totale beløpet blir for din bestilling innen du bekrefter ditt kjøp.
Uavhentede pakker
Pakker sendt med transportør eller på annen måte gjort klart til deg og som ikke hentes innen tidsfristen eller nektes mottatt eller som kommer i retur til oss av andre årsaker - som ikke skyldes vår feil - faktureres for utgifter vi har hatt i saken, da vi anser dette som avtalebrudd. Dette er omkostninger som skal dekke fraktomkostninger tur/retur, pakkeomkostninger, behandlingsomkostninger, verditap, andre kostnader og ekspedisjonsgebyr.
Om angreretten benyttes aktivt gjelder det andre regler gitt under angreretten, men om du er passiv vil ikke dette gi oss indikasjoner om hvorfor pakken kommer i retur. Du vil da heller ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13 og mister da retten til å gå fra avtalen.
I noen saker kan omkostningsgebyret blir betydelig større enn minimumsgebyret, dette blant annet når det er snakk om ikke avhentet tilvirkningsvarer og andre varer.
Øvrige betingelser
Salgspant / Betalingsvilkår
Varen forblir selgers eiendom, inntil hele beløpet er betalt. Renter og purregebyr belastes etter forfall jfr. Pantelovens §3-14 flg.
Ordrens gyldighet
En ordre er gyldig når kjøper har mottatt ordrebekreftelse, eller burde normalt ha mottatt ordrebekreftelse grunnet eventuelle e-postproblemer eller andre årsaker som vi ikke kan påvirke. Alle ordrebekreftelser blir sendt pr e-post. En ordre er gyldig inntil varen er avbestilt eller kansellert fra oss (skriftlig/e-post) grunnet eventuelle feil.
Ved ordreinngåelse er det gitt at kjøperen godtar våre betingelser.
Vi forbeholder oss retten til leveringsnekt av din ordre/bestilling grunnet feil, prisendringer, lagersituasjon eller andre årsaker.
Reklamasjon
Det er her viktig at rutiner og anbefalinger fra oss følges. Det er også viktig å sjekke om feilen kan skyldes andre forhold på kundens side. Om ikke feilen rapporteres innen rimelig tid, mister kunden sin rett til å gjøre mangelen gjeldende. Vi skal snarest mulig etter at feilen er rapportert iverksette tiltak for å utbedre mangelen. Kunden kan ikke på eget initiativ, uten at dette er avtalt spesielt, iverksette tiltak for utbedring av feilen for så sende regning til oss. Om kunden prøver å reparere mangelen selv vil garantien og reklamasjonen kunne bortfalle i sin helhet.
Motoland | Pecha AS
Org. nr. 989 101 773